Får du ikke logget inn?

Dersom du har mottatt melding om PasientPost, men ikke har BankID, kan du varsle legen din her. Du mottar verifiseringskode på SMS.

1 / 2

Takk for din henvendelse

Ditt legekontor har fått beskjed om dine innloggingsproblemer.

Noe gikk galt

Ta kontakt med ditt legesenter per telefon.



Har du BankID, men opplever problemer med innlogging?
Test din BankID eller kontakt support.

Slik får du BankID

Snakk med banken din, så sørger de for at du blir utstyrt med BankID. BankID utstedes fra du har fylt 15 år. Din BankID fungerer i alle norske banker og på offentlige tjenester. I tillegg til bank - kan du bruke BankID til både signering og identifisering på en lang rekke tjenester.


BankID

For at du skal kunne få BankID må du legitimere deg for den banken du ønsker skal utstede BankID for deg. Banken vil informere og hjelpe deg dersom du har spørsmål.

Med BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke, sikkerhetskort eller engangskode på SMS, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.


BankID på mobil

BankID på mobil gjør at du enkelt kan identifisere deg og signere – uten å bruke kodebrikke.


  1. Sjekk om din mobil og abonnement støtter BankID på mobil
  2. Logg inn i nettbanken din med kodebrikke/BankID
  3. Aktivér BankID på mobil. I de fleste banker aktiverer du BankID i menyvalget avtaler/BankID. Det tar kun noen minutter og BankID på mobil er klar til bruk med det samme.
  4. Dersom du har BankID på mobil er din BankID lagret på mobilens sim-kort. For BankID på mobil bruker du mobilnummer, fødselsdato og en selvvalgt pinkode.

For kunder i Telenor og Djuice koster det 49 øre å bruke BankID på mobil. NetCom tar en pris for bruk i utlandet. Sjekk operatørenes hjemmesider for oppdaterte priser.


Hentet fra https://www.bankid.no/privat/kom-i-gang